Sider

tirsdag den 13. januar 2015

Hæklet påskelilje version 2 - opskrift

Så blev det lige til endnu en påskelilje! (Opskriften til version 1 finder du her.)
Mit mål er at lave en påskelilje-påskepynte-ranke... men har desværre forholdsvis hurtigt måttet konstatere, at min tålmodighed ikke helt rækker til at lave en hel serie af den første model - selvom jeg egentlig synes, den ligner bedst!!
Jeg har derfor lavet en ny opskrift - denne gang med et minimum af monteringsarbejde... Så nu er der lidt til enhver smag/tålmodighed ;-)




Påskelilje
(Denne er hæklet på nål nr. 3 i bomuldsgarn 8/4 - diameteren bliver derved på ca. 6 cm.)
Bladene:
Omg. 1:    6 fm i en mr
Omg. 2:    2 fm i hver maske (12)
Omg. 3:    *1 km, 7 lm (sidste lm bruges til at vende), 2 fm, 2 hstm, 2 stm, 1 km i næste fm fra omg. 2* x 6.
Hækl derefter fm hele vejen rundt om blomsten (dog 2 fm i spidsen af de 6 blade), luk af
Midten:
Omg. 1:    6 fm i en mr
Omg. 2:    2 fm i hver maske
Omg. 3:    fm i bagerste maskeled
Omg. 4-7: en fm i hver maske
Omg. 8:    *4 hstm i én fm, km i næste fm* x 6, luk af
Jeg har presset bladene med strygejern og et vådt viskestykke, inden jeg har fastmonteret midten derpå.
God hækling... Og spørg endelig løs, hvis noget ikke lige er til at forstå :-)
//Birgitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...