Sider

torsdag den 15. januar 2015

PYT

Torsdag...
Fuldtidsmor her arbejder længe 'på kommunen' og kommer træt hjem kl 17.30.
 
Tilde har ikke sovet middagssøvn i vuggestuen og er sur og vrøvlet (og leger baby - formentlig i forsøget på at få samme opmærksomhed som lillesøster - hvorfor hun NÆGTER at bruge nogen former for ord).
Karla er stadig halvsyg (ondt i ørerne) og hyler derfor i det sekund, legetøjet ikke arter sig efter hensigten (hvad det jo aldrig gør, når man er motorik-spadser).
Far ligger på gulvet imellem dem og gør sit bedste for blot at rumme og anerkende alle de store følelser, der eksploderer ud af damerne omkring ham.
Med andre ord: der er lagt i ovnen til stressede forældre, dårlig stemning og en træls aften.

Men men men... jeg kan med stolthed fortælle, at vi klarede den! :-)
 
Jeg lagde mig ned ved siden af, og vi kyssede, sludrede og 'rummede' på livet løs. 
Nej, der var ikke harmoni, men der var heller ikke skældud. 
 
Aftensmaden blev ikke inspirerende, men blot køleskabsrester klasket sammen i en gryde og varmet op. (= brun kartoffelmos med klumper).

#salatdirektefratupperwaren #menviblevmætte
 
Man fik lov at sidde på skødet. Mælk blev væltet på gulvet, uden at mor gjorde vrøvl over at skulle tørre op. Og vi pjaskede med saftevand i en lille sprøjte (da Tilde ville have "meducin") - i stedet for at sige "nej, ikke i dag". 
 
Nu sover ungerne, og de voksne har kastet sig på sofaen.
 
Køkkengulvet er klamt. Som i virkelig klamt.
#strømperneklistrerfast #hvornårvardetligedespistedenostehaps?
 
Og vasketøjet, som blev pillet ned for tre dage siden er stadig ikke lagt sammen.
#ikeaposenharopgivet  #skulleligefindestrømper #ellervardetunderbukser?
 
Men jeg er ikke sur. Jeg morer mig over min mands platte jokes. Jeg slapper af og nyder. Og om fire sekunder hækler jeg. Glad :-)
 
 
//Hannah


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...