Sider

onsdag den 18. februar 2015

Gulerodsrangle - opskrift

(Sidder og kæmper med nogle opskrifter, som ikke lige vil lykkes i første omgang)
Så for lige at tage en pause fra dem, fik jeg lyst til at dele noget andet med jer: Opskriften på en lille hæklet ting, som gennem de sidste godt tre år har forfulgt nærmest alle nybagte forældre - eller måske mest babyerne - i min omgangskreds, nemlig denne hæklede gulerods-rangle... 
Bliver aldrig gode venner med tilføj-billeder-på-bloggen-funktionen...
Billedet VIL ikke vende korrekt - håber ikke I bliver helt rundtossede af at se på det ;-)

(De første jeg gav væk, fik desuden fornemt selskab af en kaninrangle, som kan findes i bogen "Hæklede dyr" af Maja Hansen).


Jeg ved godt, der allerede findes flere opskrifter på gulerødder til legemad derude i hækle-verden. Men tænker alligevel denne også har sin plads af et par grunde:
  • den er formet, så den passer til de hvide plastik raslebokse (dia ca. 30-35 mm, højde ca. 10 mm) man efterhånden kan købe rigtig mange forskellige steder, bl.a hos Stof&Stil og egnedesign.dk. Det gode ved dem er, at de kan tåle en tur i vaskemaskinen - hvilket jeg af erfaring ved, er en god ting ;-)
  • den snoede top, har lidt samme effekt som armene på den berømte sprutte, så den kan jo evt. bruges som et alternativ dertil.
UPDATE 23/4:
Beklager ulejligheden, men opskriften er flyttet til min hjemmeside www.madebybi.com og kan findes lige
her.






Som altid modtager jeg hellere end gerne kommentarer, spørgsmål eller andet...

//Birgitte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...