Sider

torsdag den 18. december 2014

Hæklet julepynt #3 (engel - med opskrift)

Havde sat mig for at hækle nogle engle til juletræet... Efter længere tids søgen og flere mislykkede forsøg, er det endelig lykkes mig at lave en opskrift på en engel, som jeg er tilfreds med!... Var på jagt efter én med et forholdsvis enkelt udtryk - og det må man sige det er blevet!!

Vil gerne dele opskriften med jer...

Det skal du bruge:
Hæklenål str 3
Bomuldsgarn 8/4
Lidt fyld
Hvidt tyl

Sådan gør du:
(Efter hver række vendes der med en lm)
Slå 16 lm op, sidste lm bruges til at vende med
Rk. 1:        En fm i hver lm (15)
Rk. 2:        En fm i hver maske (15)
Rk. 3:        En indtg, 11 fm, en indtg (13)
Rk. 4-5:     En fm i hver maske (13)
Rk. 6:        En indtg, 9 fm, en indtg (11)
Rk. 7-8:     En fm i hver maske (11)
Rk. 9:        En indtg, 7 fm, en indtg (9)
Rk. 10-11: En fm i hver maske (9)
Rk. 12:      En indtg, 5 fm, en indtg (7)
Rk. 13-14: En fm i hver maske (7)
Rk. 15:      En indtg, 3 fm, en indtg (5)
Rk. 16-17: En fm i hver maske (5)
Rk. 18:      En indtg, en fm, en indtg (3)
Rk. 19-20: En fm i hver maske (3)
Rk. 21:      En udtg, en fm, en udtg (5)
Rk. 22:      En udtg, 3 fm, en udtg (7)
Rk. 23:      En fm i hver maske (7)
Rk. 24:      En indtg, 3 fm, en indtg (5)
Rk. 25:      En indtg, en fm, en indtg (3)
Bryd garnet 

Lav to af disse sider til englen.

Efter nr. to bryder du IKKE garnet, men fortsætter med at hækle de to sider sammen med fm langs kanten. 
Husk at fylde englen let inden du lukker den helt sammen. 


Vinger
Jeg har brugt et stykke tyl på 10 x 15 cm, lagt det dobbelt for at det bedre kan ses, og bundet en lille knude midtpå, inden jeg har syet det fast på englen.



(Den ene engel har jeg valgt at pynte med lidt guldsnor riet ind i fastmaskerne langs kanten, hvilket jeg synes giver en meget god effekt - selvom det er en anelse utydeligt på billedet)

//Birgitte




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...