Sider

mandag den 17. november 2014

Akut blæksprutte-hækling.

 
De fleste børn, som kender en kvinde med hæklenål i tasken, har fået en blæksprutte i barselsgave.
Det gælder også min lille Karla, som fik den fineste én af søde Linda - i gul og lyserød.

Men... et eller andet sted mellem busstoppestedet og vores lægehus, har Karla i fredags tippet sprutten ud over kanten af barnevognen, uden at jeg opdagede det :-( :-(
Lort!
jeg måtte smide alt andet og få lavet en ny i en fart. Er ret tilfreds med resultatet - den tog ikke lang tid og blev sød og buttet på den rigtige måde.

 
 
 
Fremgangsmåde:

Jeg brugte nål nr. 3,5 og dobbelt garn.
Faconen har jeg lavet knap så aflang/slank som i opskriften, og så sørgede jeg for at undgå alle former for montering (som jeg hader):
- Øjne og mund blev broderet på, og da alle arme (eller er det ben?) var på plads, hæklede jeg hullet i bunden sammen: Et par omgange med indtagning i alle masker (frem for at hækle en separat bund til at sy i). Det giver en lille spids, men det synes jeg ikke gør noget. 
Jeg tog udgangspunkt i opskriften på denne blog (hvor jeg også fandt de broderede øjne og mund):

 
 
 
 
Heldigvis er den nye 'putte-sprutte' taget til nåde af mindste-frøkenen.
 
 
//Hannah


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...